Najprostszym, najszybszym i ciągle najtańszym sposobem na dotarcie do klienta w internecie jest marketing w wyszukiwarkach czyli SEM (search engine marketing). Za jego pomocą precyzyjnie docieramy do osób zainteresowanych naszymi produktami i usługami, działamy sprzedażowo lub wizerunkowo. Pierwszym etapem jest wybór odpowiednich fraz kluczowych, kolejnym wybór agencji sem seo, która zajmie się pozycjonowaniem naszej witryny w wyszukiwarkach. W przypadku pozycjonowania organicznego wybiera się zazwyczaj, kilka lub kilkanaście fraz kluczowych. Należy pamiętać, że na efekty takich działań trzeba będzie sporo poczekać. Pozycjonowanie Warszawa zabiera zwykle od kilku do kilkunastu tygodni, aby znaleźć się w top 10 wyników Google. Alternatywą lub uzupełnieniem działań pozycjonowanie jest reklama typu PPC, czyli płatność za kliknięcie. W tym przypadku liczba fraz kluczowych jest nieograniczona, możemy wybrać ich dowolną liczbę. Są to tzw. linki sponsorowane w Google, które pojawiają się ilekroć dana osoba wpisze w wyszukiwarce wybraną przez nas frazę kluczową. Rolą jaką spełnia agencja sem seo jest codzienne monitorowanie zmieniających się warunków aukcyjnych kampanii, jej optymalizacja i generowanie maksymalnej możliwej do pozyskania w danym budżecie liczy kliknięć.